Ste na arhivskih straneh, ki se od januarja 2021 ne osvežujejo oziroma dopolnjujejo več. Za veljavno vsebino obiščite www.stud-dom-lj.si.
Študentski dom Ljubljana | Študijski obisk karierne orientacije v Amsterdamu, maj 2017

Študijski obisk karierne orientacije v Amsterdamu, maj 2017

Nahajate se tukaj

Med 9. in 11. majem 2017 sta se dva stanovalca Študentskega doma Ljubljana udeležila študijskega obiska karierne orientacije v Amsterdamu, kjer se je 40 študentov mednarodne udeležbe tri dni spoznavalo s potencialnimi delodajalci podjetij Microsoft, WeTransfer, Smart PR, TomTom in Armada Music.

Študijski obisk karierne orientacije je organiziralo mednarodno združenje European University College Association (EucA). Glede na to, da je Študenski dom Ljubljana polnopravni član omenjenega združenja, so bili k prijavi pozvani tudi stanovalci Študentskega doma Ljubljana.

V nadaljevnaju si lahko preberete izkušnji dveh stanovalcev Študentskega doma Ljubljana, ki sta se študijska obiska karierne orientacije tudi udeležila.

Klemen Turšič, študent podiplomskega študija na Fakulteti za računalništvo in informatiko, stanovalec Študentskega doma Ljubljana

Zakaj ste se odločili za prijavo na študijski obisk karierne orientacije?

»Glavni razlog za odločitev je bil vsekakor obisk naštetih podjetij. Zanimalo me je kakšne so njihove vizije, pogoji dela, uporabljene tehnologije in seveda kakšne so možnosti za sodelovanje oziroma vključitev v njihovo razvojno ekipo. Poleg vsega pa je bil zanimiv tudi ogled tako imenovanih »Severnih Benetk«, glavnega mesta Nizozemske.«

Kako je potekal izbor udeležencev?

»Poleg izpolnjene prijavnice je bilo obvezno priložiti tudi življenjepis in kratek video posnetek v katerem se je vsak posameznik predstavil. Na podlagi našega interesa, ciljev in seveda dosedanjih izkušenj so nato naredili izbor primernih kandidatov in nas o tem obvestili. Obvezen pogoj je bil tudi študentski status in bivanje v študentski skupnosti, katera je članica Evropskega združenja študentskih domov (EucA).«

Katera podjetja ste obiskali?

»Vsak udeleženec je imel možnost obiska treh podjetij od skupno petih. Osebno sem obiskal Microsoft, WeTransfer in TomTom. Vsa podjetja so se pri tem izvrstno izkazala in nas prijazno sprejela medse. Po krajših predstavitvah so nam razkazali svoj delovni prostor in odgovarjali na zastavljena vprašanja. Kot dodatek smo v podjetju Adecco imeli še krajše predavanje na temo osebnih predstavitev v poslovnem svetu in poslovni komunikaciji.«

Kako ocenjujete tovrstne obiske?

»Izkušnjo bi lahko opisal zelo pozitivno. Organizacija je bila izvedena odlično, vsi smo pridobili nove izkušnje, znanje in predvsem boljšo predstavo o delovanju tovrstnih podjetij. Z obiskom smo zagotovo naredili korak bližje k zaposlitvi ter si ustvarili tudi bolj jasno sliko prihodnosti.«

Bogdan Dominik, študent podiplomskega študija na Fakulteti za strojništvo, stanovalec Študentskega doma Ljubljana

Zakaj ste se odločili za prijavo na študijski obisk karierne orientacije?

»Glede na to, da zaključujem magistrski študijski program druge stopnje na Fakulteti za strojništvo in se nameravam po zaključku šolanja zaposliti, menim, da je v mojem primeru sedaj pravi čas za vzpostavitev stikov z delodajalci ter za seznanitev z njihovimi nasveti, željami in zahtevami za bodoče kadre. Svet postaja vsebolj podoben »globalni vasi«. Menim, da zaradi vse večje integriranosti članic Evropske unije in dejstva, da po vsej verjetnosti v moji stroki ni slovenskega podjetja, ki bi delovalo le  na slovenskem trgu, obstaja dokaj velika verjetnost, da me v prihodnosti življenska pot ponese v tujino. To so glavni razlogi zakaj sem se udeležil študijskega obiska karierne orientacije. Med drugim sem ta dogodek videl tudi kot odlično priložnost, ne samo za vzpostavitev kontaktov z multinacionalnimi podjetji v tujini, pač pa tudi kot priložnost, da spoznam svoje vrstnike iz cele Evrope in z njimi izmenjam svoje izkušnje. Zaradi vsega naštetega je bila celotna karierna orientacija neprecenljiva izkušnja.«

Kako je bil študijski obisk organiziran oziroma kako je bilo za vas poskrbljeno?

»Organizacija celotnega dogodka je bila v rokah zgoraj omenjene organizacije. Udeleženci smo si morali bolj ali manj sami organizirati in plačati le prevoz do Amsterdama. S strani organizatorjev sta bili plačani dve hotelski nočitvi (v štiri posteljnih sobah), ki sta vključevali tudi zajtrk. V sobe so nas razvrstili organizatorji, pri čemer niso upoštevali nacionalnega ključa in poskrbeli, da je bila zadeva še bolj zanimiva, saj si udeleženca iz Slovenije nisva delila skupne sobe. Organizatorji so tudi organizirali in plačali spoznavno večerjo v eni od restavracij, ostali obroki so bili v lastni režiji med prostim časom. Evropska organizacija študentskih domov se ni potrudila le pri vzpostavitvi kontaktov in rezervaciji terminov pri podjetjih, ki smo jih obiskali, ampak se je potrudila tudi pri tem, da nam je že pred odhodom v Amsterdam posredovala informacije o povezavah javnega prevoza med sedeži podjetij, letališčem ter hotelom.«

Katera podjetja so bila tista, ki ste si jih zadali obiskati?

»Glede na to, da sem po izobrazbi strojnik in je moja usmeritev mehatronika in laserska tehnika, je edina stvar, ki sem jo nekoliko pogrešal dejstvo, da nismo obiskali nobenega »strojniškega ali mehatronskega« podjetja. Osebno bi si želel obiskati podjetja, kot so Philips, New Holland, ali kakšno ladjedelnico. Predvidevam, da bi se potem tudi več študentov podobnih smeri udeležilo tovrstne karierne orientacije, saj mislim, da razen mene ni bilo nobenega strojnika, mehatronika ali elektrotehnika na ekskurziji. To ugotovitev sem sporočil tudi organizatorjem, ki so mi zatrdili, da bodo v prihodnje upoštevali mojo pripombo, pav tako so mi povedali, da so kontaktirali več podjetij, vendar se je le teh pet odzvalo na sodelovanje.

Osebno sem obiskal multinacionalki Microsoft in Tom Tom ter »startup« WeTransfer. Ta podjetja niso najzanimivejša z vidika mojega tipa študija, vendar gled na to, da moja usmeritev vključuje tudi programiranje, se del našega področja prekriva. Zaradi navedenega sem se po uspešni prijavi in po potrditvi dokončnega seznama podjetij, ki jih bomo obiskali, odločil, da se vseeno udeležim karierne orientacije.

Vsekakor je potrebno omeniti, da imajo omenjena podjetja veliko različnih oddelkov (npr. pravni oddelek, kadrovsko službo, trženje in nabavo, management, itd.) in da ne zaposljujejo le programerjev.«

Kaj ste spoznali na študijskem obisku?

»Na študijskem obisku sem pridobil veliko nasvetov s strani delodajalcev o tem, kako kandidirati za določeno delovno mesto na začetku profesoinalne kariere v velikih multinacionalkah in v manjših podjetjih. Povedali so nam, kaj je potrebno izpostaviti in prav tako kaj je bolje izpustiti v življenjepisu in na razgovoru, da izstopiš iz povprečja in si povečaš možnosti za pridobitev določenega delovenega mesta.

Podjetja so nam na zanimiv in inovativen način prestavila kaj v »resnici počnejo«, koliko dela, razvoja, znanja stoji za produkti, ki jih uporabniki vidimo na spletu ali v trgovini. Osebno mi je bila najbolj všeč predstavitev podjetja Tom Tom, katerega glavni produkt so navigacijske naprave in pripadajoča programska oprema. Zelo mi je bilo všeč, da so nam predstavili svoj »real time traffic data« na aktualnih primerih, tako smo si lahko ogledali trenutno stanje na cestah v Nemčiji, Ameriki in drugod. Zanimiva je bila tudi prestavitev njihovih storitev, ki so še v razvoju in s katerimi bomo izkoriščali prednosti elektronskih avtomobilov, razvoja avtonomne vožnje ter same strojne komunikacije med avtomobili s katerimi bomo lahko manj časa preživeli v prometnih zastojih.

Kot sem že uvodoma omenil, sem tako na formalnih dogodkih, kot tudi med prostim časom navezal veliko novih stikov s študenti iz celotne Evrope. Skupaj smo si ogledali tudi samo mesto Amsterdam, tako, da bi tudi drugim študentom priporočil, da se udeležijo enega od prihodnjih kariernih obiskov študijske orientacije.«

Amsterdam

Bogdan Dominik (zgornja vrsta, prvi z leve), Klemen Turšič (zgornja vrsta, peti z leve)

Tom Tom

Bogdan Dominik (tretji z desne), Klemen Turšič (četrti z leve)

 

Tom Tom

Tom Tom

Tom Tom

Armada Music

Armada Music

Armada Music

Armada Music

Microsoft

Microsoft

Microsoft

WeTransfer

Smart PR

Smart PR

Čas za druženje

Bogdan Dominik (četrti z leve), Klemen Turšič (peti z leve)